2011-05-14

Besök

Vi har besök! Två små kattungar är här och hälsar på idag. Jag vägrar komma fram! Men jag måste medge att de är väldigt fina, och de är busiga så det rycker lite i lektassarna på mig! Om jag hade vågat hade jag tassat fram och visat dem lite tricks och knep som jag kan. De är små och behöver en gedigen grundutbildning, så att de får veta vad livet handlar om. Dvs. äta, busa, sova och gosa! Lite datorkunskap hade jag också kunnat lära ut till dem, kanske är det två framtida bloggare, vem vet?
Varför dom är här?
Jo, de är här för att en dem, Gulsparre, har fått träffa sin nya familj igen. Om ungefär två veckor ska de här små flytta till egna bon, och idag hade matte "visning" av dem här hemma hos oss. Krokus, hans halvbror, väntar också på att få flytta till sin nya familj, men idag var han bara med som sällskap åt Gulsparre.

Nu har dessa små slocknat i soffan. Det är jobbigt att vara vacker och visa upp sig!

Lika som bär, Gulsparre och Krokus!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå.. du skulle hört matte här. Men tåå tötta 'må tötingar. Hur gulliga fååår man vaaa egentligen.

Matte skärp dig du är löjlig! De är söta ja, men asså ärligt jamat... *suckar*

Hoppas de kommer till fina hem nu.

Nosgos

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Nea: Jag känner igen "lätet"! Nu har dom åkt igen och allt är lugnt. Dom ÅT ur vår matskål, kissade i vår låda, låg i VÅR soffa, drack ur VÅR vattenskål, och matte lät dom hållas! Pust, jag ska kurrvägra ikväll!

Dui och Deco sa...

Vilka finingar! Vad skönt att de ska få sina egna hem. Är de kvar kanske du kan lära dem ett och anna imorgon. Nosbuff

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Dui och Deco: Dom har åkt hem men jag vet att matte gärna tar hem dom någon fler gång...

LillaAquila sa...

Vilka små guldklimpar! Och ja visst är det så att kattungar har massor av spring i benen men rätt var det är så slocknar dom i soffan eller i knät eller kanske under kattmaman! Det gör minna oxå :)

Helt underbart fina hoppas dom får underbara hem och bra familjer som vet att en katt behöver mycket gos och bus och nomnom :) *nosdutt*