2011-09-06

Protest

Här kommer bild på det som gjorde att PellePlutt fick ett protestkissanfall mitt på bordet! Och, det var verkligen befogat. Hade jag varit minsta kissnödig hade jag gjort likadant. Jag hade inte tve-katt en sekund.

De här tre småttingarna i VÅR soffa, sådant är helt oacceptablett, nej oacceptabelt! Matte, hur tänker du egentligen? Det luktar ju kattbebis överallt. Klart att Pelle offrade sig och stänkte parfym över bebis-stanken! Dom hade t.o.m. lekt med våra leksaker.

Hur ska det här brottet matte begått rubriceras?(har kollat Wikipedia)
Allmänfarlig ödeläggelse?
Förargelseväckande beteende?
Hemfridsbrott?
Högförräderi?
Nedskräpning?
Olaga diskriminering?
Samröre med fienden?
S-katt-eredovisningsbrott?
Svikande av försvarsplikt?
Trolöshet mot huvudman?

Eftersom matte fortfarande är vägg-fast...kommer vi att ge henne villkurrlig dom. Men hon får inte begå några nya brott under prövotiden. Hon måste vara skötsam och ge oss gottisar varje dag! Fniss!

*Ryyyyyys*
Uppkattering: Dom är inte kvar här längre och fast jag inte vill erkänna det, saknar jag dem lite, lite, lite, lite...

6 kommentarer:

lillies lya sa...

"nedskräpning"????? hahahahaha

men, allvarligt jamat - kattbebbar kan vara rätt mysiga och roliga. så länge de inte följs av en ilsken mamma...

nosgos å gottisar
maurice & kajsa

Dui och Deco sa...

Man måste ju vara tydlig med vad man tycker! Jättesöta säger matte men vi vet nog, inte nog med att de snor leksakerna,se ska ha en massa uppmärksamhet också! Nosbuff

Hjulia huller om buller sa...

Vilka sötnosar!!! Mattes kommentar, men vi håller med de andra... måste de komma så många på en gång???

=^.^=

Nosbuffar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Naw så söööta jollrar matte här.
Men jag antar att jag hade gjort likadant om mitt hem invaderats av 3 stycken på en gång !!!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Jahajam, där fanns det många brottsrubriceringar att välja mellan! Söta, säger matte. Kanske det, men i ER soffa? Kurr och burr.

Wikki sa...

Mjau, det är ett stök med bebbar och allt annat - men jag jamar nog helst om det viktigaste: Ta noga Tass om Matte! Man har ett stort kattligt ansvar att se till att Matte vilar sig, sköter om sig och låter kropp&själ läkas! Den där väggen är så jobbig att kureras från, så man måste ge det massor av tid. NosPussa Matte från oss! TassKram Wikki