2011-11-14

Pelle och jag jobbar!

Pelle och jag har hjälpt matte med bokföringen idag! Det gick väl sådär! Vi är nog lite bättre på svansföring än bokföring ändå. Pelle blev less väldigt snabbt och rev sönder ett pappersark. Och tror ni inte att han skyllde på mig! Bussigt Pelle!
Men matte hon vet, jag Fjutten skulle aldrig göra något sådant. Det är Pelle som är pappersstrimlare här i huset!

Nu är det matt säger natte, nej natt säger matte! Hurra då ska vi busa!
Matte gäspar och tänker gå och lägga sig...vilken trist typ!

- Oooo, Fjutten, vad katten har du gjort med
mattes papper? Jag skäms över dig!
-Vem, JAG? Jag är oskyldig, jag räknar bara
hur många bitar det är
...14, 15,16, 21....

6 kommentarer:

lillies lya sa...

Vad ska man annars ha papper till om man inte ska göra konfetti av dem???

Vi tror att ni visst var bättre på bokförande och det där än matte! Bara se så snygga bitar av papper som blev resultatet!
nosgos å bokföringsgottisar
Maurice & Kajsa

Hjulia huller om buller sa...

Tjusigt jobbat grabbar! Fast vi tror att ni är bättre på svansföringen, ändå... liiite bättre i alla fall ;-)

=^.^=

Nosbuffar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Känslig matte ni har som inte gillar att ni gör konfetti av hennes papper !!!

Dui och Deco sa...

Ni är så gulliga, matte kan väl inte bli annat än glad för hjälpen! Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Pelle skulle ju kunna extraknäcka som dokumentstrimlare! *imponerade* Kurr och burr.

Kattmamman sa...

Jag tycker det är väldigt fint att ni ville hjälpa till :)