2010-05-29

Matte förklarar

I morse när vi vaknade undrade vi alla om vi skulle få ha matte hemma idag. Jag låg vid husses fotände och såg vacker ut och matte la sig bredvid mig och klappade mig. Hon viskade i mitt öra. Det var det gamla vanliga, att jag var världens vackraste, att matte är så stolt över mig, att matte älskar mig osv. Ja, ni vet! :)
Sedan berättade hon varför hon inte kunde vara hemma hos oss idag heller. Det handlar om våra hemlösa kollegor där ute! Matte vill att alla katter sa ha lika värde. Det är bra! Matte vill att alla katter ska vara älskade! Det är bra. Matte vill att alla katter ska få mat och aldrig behöva gå hungriga! Heja matte! Matte vill att alla katter ska ha kunna ha ett värdigt kattliv. Puss!
Allt detta berättade hon genom att säga till mig att hon skulle åka och jobba för våra kollegors skull på en marknad för att få ihop pengar till våra kollegor där ute.
Därför låter vi henne åka iväg, även om vi längtar efter henne hela dagen. Vi vet att hon längtar efter oss också...

4 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Var stolta över er fina matte!det är klart att ni saknar henne men hon kommer ju hem igen. Nosbuff

Klosterkatterna sa...

När det gäller att er matte gör så bra saker så förstår vi att ni inte jamar åt henne att vara hemma! Vi som har varit hemlösa i flera omgångar vet vad det är att hungra och frysa. Jama till er matte att hon är en jättebra tvåbening!
Jenny, Majsan, Assar och Sixten i Otterbäcken

Anonym sa...

Du har ju en helt fankattisk matte. Tänk om alla människor var som henne, då skulle vi katter ha det mycket bättre i världen. *svanshonnör*

Findus, Isak och Rasmus sa...

Ni har verkligen en toppenmatte, med ett hjärta av guld! Vete katten om det inte sitter lite kattpäls där också? ;) Ni är också jätterara som lånar ut henne lite. Det hjälper våra medkatter som har det svårt. Hoppas att marknaden hade tur med vädret, så att det kom många besökare och er matte slapp frysa. Kurr och burr.